Politiques et procédures
Human Resources
- Evaluation - ManagersThe performance evaluation process is designed to be formative, provide feedback to managers on their accomplishments and help them achieve their potential.
- Evaluation - Managers - SchedulesGuidelines and templates for the evaluation of managers
- Evaluation - ProfessionalsThe performance evaluation process is designed to be formative, provide feedback to professionals on their accomplishments and help them achieve their potential.
- Evaluation - Support StaffThe performance evaluation process is designed to be formative, provide feedback to support staff on their accomplishments and help them achieve their potential.
- Human Resource Management PolicyThe general objectives of this policy are to influence attitudes, behaviours, approaches and styles of personal interaction between individuals and groups in order to enhance the contributions of all employees to the College’s Mission; and to clarify how the management of human resources helps maintain a high quality of services provided by the College.
- Policy for Management PersonnelDefines local working conditions of managers
- Policy to Stem Violence, Discrimination, Harassment and the Abuse of PowerDawson College recognizes that all its employees and students are entitled to a respectful and harmonious work and/or study environment free from violence, discrimination, all forms of harassment, and the abuse of power, where respect of the individual’s dignity, physical and psychological integrity are safeguarded. To this end, Dawson College will take all reasonable measures to prevent incidents of violence, discrimination, harassment and the abuse of power, and, when informed of such incidents whether informally or formally in writing, will intervene to address them.
- Politique de lutte contre la violence, la discrimination, le harcèlement et les abus de pouvoir Français
Le Collège Dawson reconnaît que l’ensemble de son personnel et de sa communauté étudiante a droit à un environnement de travail et d’étude respectueux et harmonieux, exempt de violence, de discrimination et de toute forme de harcèlement et d’abus de pouvoir, où le respect de la dignité et de l’intégrité physique et psychologique de l’individu est assuré. À cette fin, le Collège Dawson prend toutes les mesures raisonnables pour prévenir les incidents de violence, de discrimination, de harcèlement et d’abus de pouvoir et, lorsqu’il est informé de tels incidents, que ce soit de manière informelle ou formelle par écrit, intervient pour y remédier.
- Staffing Recruitment and Hiring - Faculty
- Staffing Recruitment and Hiring - Non-teaching Personnel
- Telework Policy
The College is committed to the well-being of its employees by providing them with working conditions that promote a healthy balance between work, personal, and family obligations by offering an alternative to traditional in-person work arrangements. The College also prides itself on providing high-quality services to community members and the general public.
- Politique de télétravail Français
Le Collège s’engage à assurer le bien-être de son personnel en lui offrant des conditions de travail qui favorisent un équilibre sain entre les obligations professionnelles, personnelles et familiales en proposant une solution de rechange aux modalités traditionnelles de travail en personne. Le Collège est également fier de fournir des services de haute qualité aux membres de la communauté et du grand public.
Prévention et réponse à la violence sexuelle
Code de conduite
Code de conduite
Toute personne qui vient travailler, assister à un cours ou visiter le campus du Collège a droit non seulement à un environnement sûr et sain, mais aussi à être traitée avec respect et civilité. Ces principes sont à la base de la politique du code de conduite de Dawson qui s'applique à l'ensemble de la communauté de Dawson, y compris les étudiants, les employés, ainsi que les visiteurs et les entrepreneurs qui viennent au Collège.