Dawson met à disposition en ligne plusieurs formulaires fréquemment utilisés. Ces formulaires peuvent être complétés à l'aide d'Acrobat Reader, puis imprimés et remis aux personnes qui en ont besoin ou, si vous possédez Adobe Acrobat (le programme complet et pas seulement le lecteur), envoyés par courrier électronique au destinataire.


Ressources matérielles

Demandes en ligne

  • Portail My Dawson sous Non-Academic Services (services non scolaires), choisissez l'onglet Facilities Management Work Service (demande de service des ressources matérielles) pour soumettre une demande de service, à l'exception des demandes de clés et des changements de code .
  • Portail MyDawson sous Services non académiques, choisissez l'onglet Rapport de l'atelier d'impression en ligne pour consulter le rapport, qui est consultable par code budgétaire et peut être téléchargé sous forme de fichier pdf ou csv.
  • MyDawson Portal sous My Omnivox Services choisissez l'onglet Reprographie et droits d'auteur pour soumettre vos documents à l'impression, qui peuvent être récupérés à l'atelier d'impression 2E.1.

Formulaires et documents


Formulaires financiers

Formulaires financiers

  • Cheque Requisition Form
    This form is needed for:
    1. Requesting an advance for College related business, when the amount is over $100.00.
    2. Reporting expenses against an expense advance.
    3. Reimbursement of “out of pocket” expenses (exceeding $100.00).
    4. Payments to a company under contract.
    5. For reporting of revenues from College activities.
  • Deposit Request
    This form must be completed and submitted along with any deposits (cash or cheques) to Finance. Please note that the form must be signed and approved.
  • Honoraria Supplier Form (PDF) [English]
    This form should be filled up and uploaded to the SharePoint drop folder 
    It should be used for individual guest speakers only - Without an employee number - Individual guest speakers do not have a registered GST, QST, or TVH number.
    Individual guest speakers do not have a "Numero d'entreprise du Quebec", commonly known as an NEQ number.
    They also don't have an Identification number
    If the individual has a Dawson employee number, please fill-up a STEC form, and send it to Payroll.
    If the individual is NOT a Canadian resident, accounts payable will contact the requester for further directives.
    For any other situation, accounts payable will be able to assist you.
  • Honoraria Supplier Form (PDF) [French] Français
    This form should be filled up and uploaded to the  SharePoint drop folder 
  • Petty Cash Advance
    This form is used to request advances up to $100. The form must be approved and can be submitted during petty cash hours.
  • Petty Cash Voucher
    This form is used for reimbursement of "out of pocket" expenses less than $100 (use Cheque Requisition Form for expenses $100.) Original receipts must be submitted with the voucher which must be signed by two individuals (Submitter and Approver).
  • SIGN DEL FORM
    The process of delegating signing authority requires that all parties are aware of the appropriate College by-laws that they are subject to. Upon authorization the delegator will continue to be responsible for the proper use of this authority. Ensure that before any financial activity occurs, Finance is given an approved signed Authority Delegation Form. All signing authorities must be renewed at the beginning of each fiscal year.

Dépenses professionnelles

  • Policy on Business Expenses
    Board members and employees incurring expenses on authorized College business are entitled to have all such reasonable expenses reimbursed to them and to receive a limited advance towards such expenses.

Ressources humaines

Formulaires d'embauche

L'enseignement :

  • Declaration of Employment Status
    Applicants to Continuing Education postings or AEC postings will be required to complete a "Declaration of Employment Status" form. This form is usually covered as a questionaire in the on-line application process and only needs to be complete in its current form if the applicant is applying with a paper CV or after the application deadline.

Formulaires de paie

Veuillez envoyer les contrats d'emploi à court terme à hrhelp@dawsoncollege.qc.ca

Feuille de temps du personnel et des étudiants

Veuillez contacter Payroll(payroll@dawsoncollege.qc.ca)

TD1 - Déclaration de crédit d'impôt personnel (Revenu Canada) & TP-1015.3V - Déclaration pour la retenue à la source (Revenu Québec)
Ces formulaires servent à déterminer le montant de l'impôt à retenir sur le revenu d'emploi d'un particulier.
Exemples de personnes qui doivent remplir ces formulaires : les personnes qui :

  • ont un nouvel employeur ;
  • souhaitent modifier les montants précédemment déclarés ;
  • veulent augmenter le montant de l'impôt prélevé à la source ;

Rapport d'absence

Informations personnelles des employés

  • New Employee Personal Information Form
    All new employees to the College must complete this form. Any personal information changes to be made for current employees can be done through Omnivox - Personal file.

Développement professionnel

Pour en savoir plus, consultez la page Développement professionnel.

Formulaires de demande de remboursement des frais médicaux et dentaires

Pour en savoir plus, consultez la page Assurance et avantages sociaux des employés.

Congé de maladie

  • Generic Account Request
    This form is required to authorise generic accounts, i.e. which are not tied to a specific person, as per the Account Policy (IST-04).
  • Opscan Submission Form
    Form for Faculty members to include when submitting Opscan Exams for scanning.


Objective Test Scoring Service - Guide de l'utilisateur
Ce document décrit la procédure à suivre pour soumettre les examens Opscan à la numérisation. Les enseignants peuvent également utiliser l'assistant de numérisation Kyocera pour noter leurs examens à choix multiples et obtenir les résultats immédiatement.